Bakgrundsbild

 

Köpvillkor

Vi följer konsumentköplagen.

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen visas det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

FAKTURA
Vid betalning via faktura får du en faktura i samband med att din order skickas. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Fakturans betalningsvillkor är från 10 dagar till 30 dagar beroende på kundtyp och detta hittar du på fakturan. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Bekräftelse

När vi mottagit din beställning skickar vi en orderbekräftelse till din e-postadress. Det är därför viktigt att du angett din riktiga e-postadress bland dina uppgifter. Spara detta mejl för att underlätta eventuell kontakt med kundtjänst. 

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar och returfrakten bekostas av konsumenten (1 450:- inklusive moms). Det är konsumentens ansvar att packa varan så att den inte skadas under retur-transporten tillbaka till fabrik. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den.

Om avtalet gäller en specialtillverkad vara/ beställningsvara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, gäller ej ångerrätt. Tillverkningsvara (ej lagerförda) kan du inte göra några ändringar eller makulera 24 timmar efter order är skickad till oss. Då anses ordern vara fastslagen och du kan inte ångra köpet av varan. 

En monterad vara är av kund en godkänd vara och ångerrätten upphör.

När du utnyttjat din ångerrätt:

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte montera, använda eller på annat sätt bruka varan. Om varan monteras, skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Garantier och service

Vi tillverkar våra produkter enligt de kvalitetsnormer som anges i svenska standard SS 817302–817304. Dessa kvalitetskrav gäller material, utförande, beslagning samt ytbeskaffenhet, ytjämnhet, planhet, rätvinklighet, måttnoggrannhet, slaghållfasthet jämte eventuell brandmotstånd, ljudisolering och inbrottsskydd.

På samtliga produkter tillverkade och levererade av oss lämnas 2 års garanti räknat från leveransdagen. För fel som uppkommit till följd av felaktig lagring eller montering, bristande underhåll eller vårdslöshet ansvarar vi ej. För att garantin skall åberopas förutsätts att dörrseten förvaras i ett torrt utrymme som skyddar mot kyla, fukt och nederbörd samt placeras liggandes eller ståendes på underlag och inte direkt på golvet.  

Ytan på obehandlade furu- och ekdörrar omfattas inte av någon garanti. För att säkerställa att dina dörrar behåller sin skönhet och hållbarhet över tid, rekommenderar vi att du behandlar dem. En korrekt behandling kommer inte bara att skydda ytan utan även bidra till att förlänga dörrarnas livslängd och hållbarhet samt minimera risk för exempelvis fiberresning. För råd om lämplig behandling, vänligen kontakta oss. Garanti för rätvinklighet och formstabilitet för obehandlade furu- och ek dörrar kvarstår med 2 år

Om en reparatör skickas ut i anmälda garantiärenden och inga fel kan konstateras måste vi via våra leverantörer debitera dig för de eventuella kostnader som uppstår. Detta gäller även i de fall då du orsakat skadan själv som vid till exempel felmontering eller handhavandefel. Kom ihåg att spara fakturan då den fungerar som garantibevis. Om betalning skett genom något av våra andra alternativ måste du istället spara kvittot som du får via e-post i samband med att din vara levereras, den fungerar i dessa fall som garantibevis.

Skadat gods

Ibland upptäcks inte produktionsfel. Ibland skadas gods på vägen. 

Vi bedömer ersättningsgrad för funktionsskador och sprickor i båge från fall till fall. En skada på en monterad dörr godtas ej. 

Om du vid mottagandet mot förmodan upptäcker att försändelsen är transportskadad, antingen på produkten eller på emballaget, ber vi dig att genast på plats anmäla detta till fraktbolaget genom att notera skadan på fraktsedeln/handdatorn innan leveransen kvitteras, samt anmäla skadan direkt till oss. Vid dold skada måste anmälan göras till oss inom fem (5) kalenderdagar. 

GK Door AB tar inget ansvar för transportskador som inte direkt rapporterats. Samma sak gäller saknade varor. Alla fel som kan upptäckas vid mottagandet skall noteras på fraktsedeln. Om ingen notering av detta har gjorts eller rapporterats till transportbolaget kan inte GK Door AB ta emot er reklamation.

Anmäl din skada direkt hos oss via detta formulär med minst 3 foton.

Kunden har inte rätt att automatiskt begära en omproduktion av en beställningsvara på grund av ett mindre kosmetiskt fel. 

Säkerhetspolicy

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Leveranser

Leveranstiden är utleverans från fabriken. Lagervaror skickas normalt inom 5 dagar, tillverkningsvaror skickas normalt inom 5–6 veckor. Efter din beställning får du en preliminär leveransvecka gällande just din order. Du har möjlighet att ändra eller makulera beställningen om du inte finner leveranstiden som acceptabel inom 24 timmar efter din order. Transporterna går endast inom fastlandet. I övriga fall ombesörjer kunden själv för transport och kostnader.

Leveransadress måste vara åtkomlig för lastbilstransport, så kallad BK1 väg. Annars får leverans mottagas på närbelägen plats angiven av beställare. Eventuella kostnader för extra frakthantering står beställare för. Inbärning är en möjlig tilläggstjänst som kostar 1 125:- kr. Lossning av gods från lastbil görs med bakgavellyft eller ifrån sidan av lastbilen. När lossning med truck eller traktor krävs kommer detta att ordererkännas och där ansvarar beställare för att det finns maskin som lossar godset. Vid beställning av stora lyft-/glidpartier så kan kranlossning beställas mot en kostnad. Kontakta Nettofonster.se kundtjänst om din specifika leverans.

Vid ändring av leveransadress eller aviseringsnummer efter att godset lämnat fabrik tillkommer en avgift på 499:- inklusive moms. 

Vid de tillfällen då DHL inte kan leverera sändningen beroende på att mottagaren inte varit anträffbar på angiven leveransadress eller på annat sätt inte vill eller kan ta emot godset tillkommer en leveranshinderavgift på 499:- inklusive moms. 

Ej uthämtade paket

Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 500:- inklusive moms.

Returer

Returer sker på kundens egen bekostnad (1 450:- inklusive moms) utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Det är kundens ansvar att packa varan så att den inte skadas under retur-transporten. Packning bör göras som originalpaketeringen, sedan kontakta oss så vi kan boka frakt. Vid försändelse av ny vara som blivit fel betalar vi den nya frakten från oss till dig.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du sända eller lämna tillbaka varan till oss. 
Anskaffningsvaror/tillverkningsvaror tas ej tillbaka.

Återbetalningsskyldighet:

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 60 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan vid nyttjande av ångerrätt.